Asiakastarina: Karjalan Tilipalvelu – Pörssisähkö toi helpotusta isännöitsijän työtehtäviin

Kirjoittanut Lotta Lilja on 18.6 .2019 08:50

Asiakastarina: Karjalan Tilipalvelu – Pörssisähkö toi helpotusta isännöitsijän työtehtäviin

Sähkömarkkinoiden muutokset ohjasivat Karjalan Tilipalvelun isännöitsijän Juha Hännisen harkitsemaan spot-hinnoiteltua sähkösopimusta hallinnoimissaan taloyhtiöissä. Vertailun pohjalta Hänninen päätyi PKS:n Priimaplus-sähkösopimukseen, mikä onkin osoittautunut hyväksi valinnaksi.

Karjalan Tilipalvelu

Karjalan Tilipalvelu on vuonna 1989 perustettu joensuulainen isännöintialan yritys. Se tarjoaa kokonaisvaltaista isännöintiä asunto- ja kiinteistöosakeyhtiöille Joensuun talousalueella. Yritys toimii nyt toisessa polvessa ja siellä työskentelee neljä isännöitsijää ja kolme kiinteistösihteeriä.

“Aika ei hoida, me hoidamme”

Karjalan Tilipalvelun tehtävänä on taata, että taloyhtiössä on helppo asua ja että kiinteistöjä kehitetään omistajan tahtotilan ja strategian mukaisesti. Hyvä palvelu on Karjalan Tilipalvelulle kunnia-asia. Heidän vahvuutensa ovat joustavuus ja perusteellisuus.

Spot-hinnoiteltu sähkö

Hänninen on halunnut pitää hallinnoimiensa taloyhtiöiden sähkösopimukset samalla sähköntoimittajalla. Tämä helpottaa isännöitsijää kokonaisuuden hallinnassa ja mahdollistaa tehokkaamman kilpailuttamisen. Hännisen asiakkuuksissa oli käytössä pitkään vakiohintainen sopimus, joka tuli päätökseen. Sähkömarkkinoiden muutokset ohjasivat Hännisen spot-hinnoitellun sähkön pariin.

Karjalan Tilipalvelun Juha Hänninen“Määräaikainen sopimus voi olla erittäin onnistunut, jos sopimuksen tekoajankohta osuu nappiin ja sähkön hinta on ollut juuri silloin matalalla. Pörssi­sähkö­sopi­muksessa sähkön hinta puolestaan punnitaan hetki hetkeltä. Nyt näin järkeväksi siirtyä pörssisähkön pariin”, Hänninen kertoo.

Hännisellä on asiakkailleen voimassa nyt PKS:n Priimaplus-sopimus. Isännöitsijän on tärkeää tietää, mistä sähkökuorma koostuu ja voidaanko asioita muuttamalla saada säästöä.  OmaPKS- ja Priima Live -palvelut tarjoavat tietoa sähkönkäytön seurantaan ja optimointiin.

“Minulla on asiakkaina pari taloyhtiöitä, joissa kuluu erityisen paljon sähköä lämmitysratkaisuista johtuen. Näissä PKS:n palveluista saatava tarkka tieto sähkönkulutuksesta on auttanut. Tiedon saanti on nyt huomattavasti helpompaa kuin aiemmin, jolloin se piti kaivaa laskuista. Nyt myös vertailu historiadataan onnistuu helpommin”, Hänninen kertoo.

Isännöitsijälle sopiva sähkösopimus

Hännisen mielestä taloudellisuus on sähkösopimuksessa tärkein asia isännöitsijälle, sillä isännöitsijän päätehtävänä on tuottaa asiakkaille taloudellisesti järkeviä palveluita. Energiaan menee taloyhtiöissä keskimäärin kolmannes kokonaiskustannuksista ja sen vuoksi sähkösopimuksen valinnalla on merkitystä.

Toinen tärkeä seikka sähkösopimuksen valinnassa on Hännisen mukaan isännöitsijän oman työn organisoinnin helpottuminen päivittäisellä tasolla. Tätä tukevat sähkön tarjoajan asiakaslähtöinen ote ja hyvät lisäpalvelut, jotka helpottavat isännöitsijän työtehtävissä. Isännöitsijällä pitää olla tiedossa, missä mennään, mitä tapahtuu ja miten hinnat määräytyvät.

Lue koko asiakastarina

Jos haluat lukea lisää Karjalan Tilipalvelun kokemuksista, lataa asiakastarina täyttämällä alle sähköpostiosoitteesi.

Asiakastarina: Karjalan Tilipalvelu

Aiheet: Taloyhtiöille, Pörssisähkö, Asiakkaana, Kokemuksia, Isännöitsijälle